Jump to content

Why I Feel Constantly "bad"/ Where To Find Love?


Guest Ifeelbad
 Share

Recommended Posts

Guest Ifeelbad

So... I have recently been alot depressed. Everyday when I ask my friends to come out with me they are with their girlfriends etc, even my childhood friends dumbs me for a girl company. I feel so alone. For a some reason none of girls around me never get interested on me. Somereason they always give their look on guys who are "egoists" and get drunk every friday, speaks dirty etc.... In my own opinion I dont look bad from the outside, I could consider myself to be pretty "handsome". but still girls never give me a look. Is there something wrong with me? how to find love? where to find love? how to maintain the loving mood?

I have also hard times trusting on girls, I got dumbed when I was teen and I took it pretty roughly. How to trust people?

Link to comment
Share on other sites

Guest SinghAbb

ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ ਮਹਲਾ ੯ ॥

Raag Dayv-Gandhaaree, Ninth Mehl:

ਦੇਵਗੰਧਾਰੀਮਹਲਾ੯॥

1 ਪੰ. ੧੫

ਜਗਤ ਮੈ ਝੂਠੀ ਦੇਖੀ ਪ੍ਰੀਤਿ ॥

In this world, I have seen love to be false.

ਜਗਤਮੈਝੂਠੀਦੇਖੀਪ੍ਰੀਤਿ॥

ਦੁਨੀਆ ਵਿਚ (ਸਨਬੰਧੀਆਂ ਦਾ) ਪਿਆਰ ਮੈਂ ਝੂਠਾ ਹੀ ਵੇਖਿਆ ਹੈ।

ਮੈ = ਮਹਿ, ਵਿਚ। ਪ੍ਰੀਤਿ = ਪਿਆਰ।

2 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੫

ਅਪਨੇ ਹੀ ਸੁਖ ਸਿਉ ਸਭ ਲਾਗੇ ਕਿਆ ਦਾਰਾ ਕਿਆ ਮੀਤ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥

Whether they are spouses or friends, all are concerned only with their own happiness. ||1||Pause||

ਅਪਨੇਹੀਸੁਖਸਿਉਸਭਲਾਗੇਕਿਆਦਾਰਾਕਿਆਮੀਤ॥੧॥ਰਹਾਉ॥

ਚਾਹੇ ਇਸਤ੍ਰੀ ਹੈ ਚਾਹੇ ਮਿੱਤਰ ਹਨ-ਸਾਰੇ ਆਪੋ ਆਪਣੇ ਸੁਖ ਦੀ ਖ਼ਾਤਰ ਹੀ (ਮਨੁੱਖ ਦੇ) ਨਾਲ ਤੁਰੇ ਫਿਰਦੇ ਹਨ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥

ਸਿਉ = ਨਾਲ, ਦੀ ਖ਼ਾਤਰ। ਸਭਿ = ਸਾਰੇ (ਸਨਬੰਧੀ)। ਕਿਆ = ਕੀਹ, ਚਾਹੇ, ਭਾਵੇਂ। ਦਾਰਾ = ਇਸਤ੍ਰੀ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥

ਹੇ ਭਾਈ! ਦੁਨੀਆ ਵਿਚ (ਸਨਬੰਧੀਆਂ ਦਾ) ਪਿਆਰ ਮੈਂ ਝੂਠਾ ਹੀ ਵੇਖਿਆ ਹੈ। ਚਾਹੇ ਇਸਤ੍ਰੀ ਹੈ ਚਾਹੇ ਮਿੱਤਰ ਹਨ-ਸਾਰੇ ਆਪੋ ਆਪਣੇ ਸੁਖ ਦੀ ਖ਼ਾਤਰ ਹੀ (ਮਨੁੱਖ ਦੇ) ਨਾਲ ਤੁਰੇ ਫਿਰਦੇ ਹਨ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥

3 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੫

ਮੇਰਉ ਮੇਰਉ ਸਭੈ ਕਹਤ ਹੈ ਹਿਤ ਸਿਉ ਬਾਧਿਓ ਚੀਤ ॥

All say, ""Mine, mine"", and attach their consciousness to you with love.

ਮੇਰਉਮੇਰਉਸਭੈਕਹਤਹੈਹਿਤਸਿਉਬਾਧਿਓਚੀਤ॥

ਹਰ ਕੋਈ ਇਹੀ ਆਖਦਾ ਹੈ 'ਇਹ ਮੇਰਾ ਹੈ, ਇਹ ਮੇਰਾ ਹੈ', ਕਿਉਂ ਕਿ ਚਿੱਤ ਮੋਹ ਨਾਲ ਬੱਝਾ ਹੁੰਦਾ ਹੈ।

ਮੇਰਉ = ਮੇਰਾ। ਹਿਤ = ਮੋਹ। ਸਿਉ = ਨਾਲ। ਬਾਧਿਓ = ਬੱਝਾ ਹੋਇਆ।

4 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੬

ਅੰਤਿ ਕਾਲਿ ਸੰਗੀ ਨਹ ਕੋਊ ਇਹ ਅਚਰਜ ਹੈ ਰੀਤਿ ॥੧॥

But at the very last moment, none shall go along with you. How strange are the ways of the world! ||1||

ਅੰਤਿਕਾਲਿਸੰਗੀਨਹਕੋਊਇਹਅਚਰਜਹੈਰੀਤਿ॥੧॥

ਪਰ ਅਖ਼ੀਰਲੇ ਵੇਲੇ ਕੋਈ ਭੀ ਸਾਥੀ ਨਹੀਂ ਬਣਦਾ। (ਜਗਤ ਦੀ) ਇਹ ਅਚਰਜ ਮਰਯਾਦਾ ਚਲੀ ਆ ਰਹੀ ਹੈ ॥੧॥

ਅੰਤਿ ਕਾਲਿ = ਅਖ਼ੀਰਲੇ ਸਮੇ। ਸੰਗੀ = ਸਾਥੀ। ਕੋਊ = ਕੋਈ ਭੀ। ਰੀਤਿ = ਮਰਯਾਦਾ, ਜਗਤ-ਚਾਲ ॥੧॥

ਹੇ ਭਾਈ! (ਸਭਨਾਂ ਦਾ) ਚਿੱਤ ਮੋਹ ਨਾਲ ਬੱਝਾ ਹੁੰਦਾ ਹੈ (ਉਸ ਮੋਹ ਦੇ ਕਾਰਨ) ਹਰ ਕੋਈ ਇਹੀ ਆਖਦਾ ਹੈ 'ਇਹ ਮੇਰਾ ਹੈ, ਇਹ ਮੇਰਾ ਹੈ'। ਪਰ ਅਖ਼ੀਰਲੇ ਵੇਲੇ ਕੋਈ ਭੀ ਸਾਥੀ ਨਹੀਂ ਬਣਦਾ। (ਜਗਤ ਦੀ) ਇਹ ਅਚਰਜ ਮਰਯਾਦਾ ਚਲੀ ਆ ਰਹੀ ਹੈ ॥੧॥

5 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੬

ਮਨ ਮੂਰਖ ਅਜਹੂ ਨਹ ਸਮਝਤ ਸਿਖ ਦੈ ਹਾਰਿਓ ਨੀਤ ॥

The foolish mind has not yet reformed itself, although I have grown weary of continually instructing it.

ਮਨਮੂਰਖਅਜਹੂਨਹਸਮਝਤਸਿਖਦੈਹਾਰਿਓਨੀਤ॥

ਹੇ ਮੂਰਖ ਮਨ! ਤੈਨੂੰ ਮੈਂ ਸਦਾ ਸਿੱਖਿਆ ਦੇ ਦੇ ਕੇ ਥੱਕ ਗਿਆ ਹਾਂ, ਤੂੰ ਅਜੇ ਭੀ ਅਕਲ ਨਹੀਂ ਕਰਦਾ।

ਮਨ = ਹੇ ਮਨ! ਅਜਹੂ = ਅਜੇ ਭੀ। ਸਿਖ = ਸਿੱਖਿਆ। ਦੈ = ਦੇ ਕੇ। ਨੀਤ = ਨਿੱਤ, ਸਦਾ।

6 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੭

ਨਾਨਕ ਭਉਜਲੁ ਪਾਰਿ ਪਰੈ ਜਉ ਗਾਵੈ ਪ੍ਰਭ ਕੇ ਗੀਤ ॥੨॥੩॥੬॥੩੮॥੪੭॥

O Nanak, one crosses over the terrifying world-ocean, singing the Songs of God. ||2||3||6||38||47||

ਨਾਨਕਭਉਜਲੁਪਾਰਿਪਰੈਜਉਗਾਵੈਪ੍ਰਭਕੇਗੀਤ॥੨॥੩॥੬॥੩੮॥੪੭॥

ਹੇ ਨਾਨਕ, ਆਖ! ਜਦੋਂ ਮਨੁੱਖ ਪਰਮਾਤਮਾ ਦੀ ਸਿਫ਼ਤ-ਸਾਲਾਹ ਦੇ ਗੀਤ ਗਾਂਦਾ ਹੈ, ਤਦੋਂ ਸੰਸਾਰ-ਸਮੁੰਦਰ ਤੋਂ ਪਾਰ ਲੰਘ ਜਾਂਦਾ ਹੈ ॥੨॥੩॥੬॥੩੮॥੪੭॥

ਭਉਜਲੁ = ਸੰਸਾਰ-ਸਮੁੰਦਰ। ਜਉ = ਜਦੋਂ ॥੨॥੩॥੬॥੩੮॥੪੭॥

ਹੇ ਮੂਰਖ ਮਨ! ਤੈਨੂੰ ਮੈਂ ਸਦਾ ਸਿੱਖਿਆ ਦੇ ਦੇ ਕੇ ਥੱਕ ਗਿਆ ਹਾਂ, ਤੂੰ ਅਜੇ ਭੀ ਅਕਲ ਨਹੀਂ ਕਰਦਾ। ਹੇ ਨਾਨਕ! (ਆਖ-ਹੇ ਭਾਈ!) ਜਦੋਂ ਮਨੁੱਖ ਪਰਮਾਤਮਾ ਦੀ ਸਿਫ਼ਤ-ਸਾਲਾਹ ਦੇ ਗੀਤ ਗਾਂਦਾ ਹੈ, ਤਦੋਂ ਸੰਸਾਰ-ਸਮੁੰਦਰ ਤੋਂ ਪਾਰ ਲੰਘ ਜਾਂਦਾ ਹੈ ॥੨॥੩॥੬॥੩੮॥੪੭॥

7 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੭

Link to comment
Share on other sites

So... I have recently been alot depressed. Everyday when I ask my friends to come out with me they are with their girlfriends etc, even my childhood friends dumbs me for a girl company. I feel so alone. For a some reason none of girls around me never get interested on me. Somereason they always give their look on guys who are "egoists" and get drunk every friday, speaks dirty etc.... In my own opinion I dont look bad from the outside, I could consider myself to be pretty "handsome". but still girls never give me a look. Is there something wrong with me? how to find love? where to find love? how to maintain the loving mood?

I have also hard times trusting on girls, I got dumbed when I was teen and I took it pretty roughly. How to trust people?

"Friends are friends until they become friends with opposite sex".

Don't worry you will find the right one sooner or later just keep in mind -

"Behind every man there is woman but behind Popular/Successful/Rich man there are several" :-)

I think you should take a trip to Punjab it will give you a boost.

Moment Aunty ji's come to know you are single holding a American, Canadian, British passport, match making will commence.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ifeelbad

ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ ਮਹਲਾ ੯ ॥

Raag Dayv-Gandhaaree, Ninth Mehl:

ਦੇਵਗੰਧਾਰੀਮਹਲਾ੯॥

1 ਪੰ. ੧੫

ਜਗਤ ਮੈ ਝੂਠੀ ਦੇਖੀ ਪ੍ਰੀਤਿ ॥

In this world, I have seen love to be false.

ਜਗਤਮੈਝੂਠੀਦੇਖੀਪ੍ਰੀਤਿ॥

ਦੁਨੀਆ ਵਿਚ (ਸਨਬੰਧੀਆਂ ਦਾ) ਪਿਆਰ ਮੈਂ ਝੂਠਾ ਹੀ ਵੇਖਿਆ ਹੈ।

ਮੈ = ਮਹਿ, ਵਿਚ। ਪ੍ਰੀਤਿ = ਪਿਆਰ।

2 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੫

ਅਪਨੇ ਹੀ ਸੁਖ ਸਿਉ ਸਭ ਲਾਗੇ ਕਿਆ ਦਾਰਾ ਕਿਆ ਮੀਤ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥

Whether they are spouses or friends, all are concerned only with their own happiness. ||1||Pause||

ਅਪਨੇਹੀਸੁਖਸਿਉਸਭਲਾਗੇਕਿਆਦਾਰਾਕਿਆਮੀਤ॥੧॥ਰਹਾਉ॥

ਚਾਹੇ ਇਸਤ੍ਰੀ ਹੈ ਚਾਹੇ ਮਿੱਤਰ ਹਨ-ਸਾਰੇ ਆਪੋ ਆਪਣੇ ਸੁਖ ਦੀ ਖ਼ਾਤਰ ਹੀ (ਮਨੁੱਖ ਦੇ) ਨਾਲ ਤੁਰੇ ਫਿਰਦੇ ਹਨ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥

ਸਿਉ = ਨਾਲ, ਦੀ ਖ਼ਾਤਰ। ਸਭਿ = ਸਾਰੇ (ਸਨਬੰਧੀ)। ਕਿਆ = ਕੀਹ, ਚਾਹੇ, ਭਾਵੇਂ। ਦਾਰਾ = ਇਸਤ੍ਰੀ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥

ਹੇ ਭਾਈ! ਦੁਨੀਆ ਵਿਚ (ਸਨਬੰਧੀਆਂ ਦਾ) ਪਿਆਰ ਮੈਂ ਝੂਠਾ ਹੀ ਵੇਖਿਆ ਹੈ। ਚਾਹੇ ਇਸਤ੍ਰੀ ਹੈ ਚਾਹੇ ਮਿੱਤਰ ਹਨ-ਸਾਰੇ ਆਪੋ ਆਪਣੇ ਸੁਖ ਦੀ ਖ਼ਾਤਰ ਹੀ (ਮਨੁੱਖ ਦੇ) ਨਾਲ ਤੁਰੇ ਫਿਰਦੇ ਹਨ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥

3 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੫

ਮੇਰਉ ਮੇਰਉ ਸਭੈ ਕਹਤ ਹੈ ਹਿਤ ਸਿਉ ਬਾਧਿਓ ਚੀਤ ॥

All say, ""Mine, mine"", and attach their consciousness to you with love.

ਮੇਰਉਮੇਰਉਸਭੈਕਹਤਹੈਹਿਤਸਿਉਬਾਧਿਓਚੀਤ॥

ਹਰ ਕੋਈ ਇਹੀ ਆਖਦਾ ਹੈ 'ਇਹ ਮੇਰਾ ਹੈ, ਇਹ ਮੇਰਾ ਹੈ', ਕਿਉਂ ਕਿ ਚਿੱਤ ਮੋਹ ਨਾਲ ਬੱਝਾ ਹੁੰਦਾ ਹੈ।

ਮੇਰਉ = ਮੇਰਾ। ਹਿਤ = ਮੋਹ। ਸਿਉ = ਨਾਲ। ਬਾਧਿਓ = ਬੱਝਾ ਹੋਇਆ।

4 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੬

ਅੰਤਿ ਕਾਲਿ ਸੰਗੀ ਨਹ ਕੋਊ ਇਹ ਅਚਰਜ ਹੈ ਰੀਤਿ ॥੧॥

But at the very last moment, none shall go along with you. How strange are the ways of the world! ||1||

ਅੰਤਿਕਾਲਿਸੰਗੀਨਹਕੋਊਇਹਅਚਰਜਹੈਰੀਤਿ॥੧॥

ਪਰ ਅਖ਼ੀਰਲੇ ਵੇਲੇ ਕੋਈ ਭੀ ਸਾਥੀ ਨਹੀਂ ਬਣਦਾ। (ਜਗਤ ਦੀ) ਇਹ ਅਚਰਜ ਮਰਯਾਦਾ ਚਲੀ ਆ ਰਹੀ ਹੈ ॥੧॥

ਅੰਤਿ ਕਾਲਿ = ਅਖ਼ੀਰਲੇ ਸਮੇ। ਸੰਗੀ = ਸਾਥੀ। ਕੋਊ = ਕੋਈ ਭੀ। ਰੀਤਿ = ਮਰਯਾਦਾ, ਜਗਤ-ਚਾਲ ॥੧॥

ਹੇ ਭਾਈ! (ਸਭਨਾਂ ਦਾ) ਚਿੱਤ ਮੋਹ ਨਾਲ ਬੱਝਾ ਹੁੰਦਾ ਹੈ (ਉਸ ਮੋਹ ਦੇ ਕਾਰਨ) ਹਰ ਕੋਈ ਇਹੀ ਆਖਦਾ ਹੈ 'ਇਹ ਮੇਰਾ ਹੈ, ਇਹ ਮੇਰਾ ਹੈ'। ਪਰ ਅਖ਼ੀਰਲੇ ਵੇਲੇ ਕੋਈ ਭੀ ਸਾਥੀ ਨਹੀਂ ਬਣਦਾ। (ਜਗਤ ਦੀ) ਇਹ ਅਚਰਜ ਮਰਯਾਦਾ ਚਲੀ ਆ ਰਹੀ ਹੈ ॥੧॥

5 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੬

ਮਨ ਮੂਰਖ ਅਜਹੂ ਨਹ ਸਮਝਤ ਸਿਖ ਦੈ ਹਾਰਿਓ ਨੀਤ ॥

The foolish mind has not yet reformed itself, although I have grown weary of continually instructing it.

ਮਨਮੂਰਖਅਜਹੂਨਹਸਮਝਤਸਿਖਦੈਹਾਰਿਓਨੀਤ॥

ਹੇ ਮੂਰਖ ਮਨ! ਤੈਨੂੰ ਮੈਂ ਸਦਾ ਸਿੱਖਿਆ ਦੇ ਦੇ ਕੇ ਥੱਕ ਗਿਆ ਹਾਂ, ਤੂੰ ਅਜੇ ਭੀ ਅਕਲ ਨਹੀਂ ਕਰਦਾ।

ਮਨ = ਹੇ ਮਨ! ਅਜਹੂ = ਅਜੇ ਭੀ। ਸਿਖ = ਸਿੱਖਿਆ। ਦੈ = ਦੇ ਕੇ। ਨੀਤ = ਨਿੱਤ, ਸਦਾ।

6 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੭

ਨਾਨਕ ਭਉਜਲੁ ਪਾਰਿ ਪਰੈ ਜਉ ਗਾਵੈ ਪ੍ਰਭ ਕੇ ਗੀਤ ॥੨॥੩॥੬॥੩੮॥੪੭॥

O Nanak, one crosses over the terrifying world-ocean, singing the Songs of God. ||2||3||6||38||47||

ਨਾਨਕਭਉਜਲੁਪਾਰਿਪਰੈਜਉਗਾਵੈਪ੍ਰਭਕੇਗੀਤ॥੨॥੩॥੬॥੩੮॥੪੭॥

ਹੇ ਨਾਨਕ, ਆਖ! ਜਦੋਂ ਮਨੁੱਖ ਪਰਮਾਤਮਾ ਦੀ ਸਿਫ਼ਤ-ਸਾਲਾਹ ਦੇ ਗੀਤ ਗਾਂਦਾ ਹੈ, ਤਦੋਂ ਸੰਸਾਰ-ਸਮੁੰਦਰ ਤੋਂ ਪਾਰ ਲੰਘ ਜਾਂਦਾ ਹੈ ॥੨॥੩॥੬॥੩੮॥੪੭॥

ਭਉਜਲੁ = ਸੰਸਾਰ-ਸਮੁੰਦਰ। ਜਉ = ਜਦੋਂ ॥੨॥੩॥੬॥੩੮॥੪੭॥

ਹੇ ਮੂਰਖ ਮਨ! ਤੈਨੂੰ ਮੈਂ ਸਦਾ ਸਿੱਖਿਆ ਦੇ ਦੇ ਕੇ ਥੱਕ ਗਿਆ ਹਾਂ, ਤੂੰ ਅਜੇ ਭੀ ਅਕਲ ਨਹੀਂ ਕਰਦਾ। ਹੇ ਨਾਨਕ! (ਆਖ-ਹੇ ਭਾਈ!) ਜਦੋਂ ਮਨੁੱਖ ਪਰਮਾਤਮਾ ਦੀ ਸਿਫ਼ਤ-ਸਾਲਾਹ ਦੇ ਗੀਤ ਗਾਂਦਾ ਹੈ, ਤਦੋਂ ਸੰਸਾਰ-ਸਮੁੰਦਰ ਤੋਂ ਪਾਰ ਲੰਘ ਜਾਂਦਾ ਹੈ ॥੨॥੩॥੬॥੩੮॥੪੭॥

7 ਦੇਵਗੰਧਾਰੀ (ਮ: ੯) ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ : ਅੰਗ ੫੩੬ ਪੰ. ੧੭

Wise words...

Link to comment
Share on other sites

Our problem is, that we tend to look for love outside.

Outside, in others, what we will only get, is either being attracted to others, or others get attracted at you at most, and this type of attraction is as good as kaam, though it maybe disguised and seen as love, but at the bottom is lust also.

Then karmas also play an important role in one´s life. Do not rush ever for anything. If something is meant for you, nobody can snatch it away from you. If your interaction is with some girl, she will definetely be drawn towards you. This is not like going to the supermarket and one sees others buying bread, you can do so ...These matters do not work in such ways..... Just by seeing what others do, or have ....

And if you are not destined to get something, no matter how hard may one try, you will definetely not get it.

One gets definetely, only whta is written in your destiny, not one inch less or more, even the number of morsels you will have, or the number of breaths you will take, even those are counted. In the Bible, they mention that even the hair on one´s body is numbered.

According to the teachings of sikhee, one only gets what is written for you, then why to worry? or worry for what?

Each person has his/her particular time for reaping one´s destiny.

So, If there is anything which you can try, and worry for, that is only to have pure and sincere love for the Lotus Feet of Wahiguru...this the more you put your efforts in, the more you become nearer to Him, who is the fountain of infinite love, infinite bliss.....just imagine His Glory ....He is wonderful, He is beautiful, He is loveable(worthy of one´s love) as none ...

Once you start dying in His Love, then all other so called worldy loves(lust) will hold no attraction any more for you....which will fill your heart with His Love, and then you will not care for anyone or anything, only Him, and believe it, it is really the only thing worthy in this whole creation, for when nobody will be with you sooner or later, He will always be with you, whether in this world or in the next one, so let us try to strengthen our ties with Him, by loving Him above anyone and anything.

Sat Sree Akal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt


  • Topics

  • Posts

    • I was searching igurbani.com which gives correct pronunciation of Gurbani. I can’t remember all of it at once. I guess it relies on more practice, like more Sehaj Paths. The meaning becomes clearer. I have noticed slight variants in it. This could be because it’s written in old Punjabi.  
    • Veer Manpreet Singh, a lay preacher, claims that -Sikhs aren't supposed to worship Guru Granth Sahib ji. -We are only supposed to worship God as is written in Guru Granth Sahib ji. -We only "revere" Guru Granth Sahib ji.     He says a lot of other things in this video, some are good refutations of Hindu superstitions, but the reformers often go too far. Anyways, what he is saying about not worshipping Guru Granth Sahib ji is totally wrong. The reason is Guru Granth Sahib ji is Guru. Guru is Satguru. Satguru is God. We worship God. Therefore, we also worship Satguru (Guru Granth Sahib ji).   There are innumerable verses in Gurbani equating God and Guru. ਗੁਰੁ ਪਰਮੇਸਰੁ ਪਾਰਬ੍ਰਹਮੁ ਗੁਰੁ ਡੁਬਦਾ ਲਏ ਤਰਾਇ ॥੨॥ The Guru is the Supreme Lord and the Transcendent Master. The Guru floats (saves) the drowning one. p49   ਗੁਰੁ ਪਰਮੇਸਰੁ ਏਕੋ ਜਾਣੁ ॥ Know the Guru and God as One. p864   ਗੁਰ ਨਾਲਿ ਤੁਲਿ ਨ ਲਗਈ ਖੋਜਿ ਡਿਠਾ ਬ੍ਰਹਮੰਡੁ ॥ There is no one at par with the Guru. I have searched and seen the whole universe. p49 (If the Guru is the greatest in the whole universe, shouldn't we worship the Guru?)   I'd like to ask Manpreet Singh what is worship? Any reasonable definition would include obeisance, remembrance, and praise. Those are exactly the same things Gurbani says to do regarding Guru! Remembrance and obeisance: ਸਤਿਗੁਰੁ ਅਪਨਾ ਸਦ ਸਦਾ ਸਮ੍ਹਾਰੇ ॥ Ever, ever, I think of the True Guru, ਗੁਰ ਕੇ ਚਰਨ ਕੇਸ ਸੰਗਿ ਝਾਰੇ ॥੧॥ and the Guru's feet I brush with my head's hair. p387   Praise: ਗੁਰੁ ਪਾਰਬ੍ਰਹਮੁ ਪਰਮੇਸਰੁ ਆਪਿ ॥ The Guru himself is the transcendent Lord and the supreme master. ਆਠ ਪਹਰ ਨਾਨਕ ਗੁਰ ਜਾਪਿ ॥੪॥੧੬॥੬੭॥ Throughout the eight watches of the day, O Nanak meditate thou on the Guru. p387   In fact, Gurbani says the way to find God is to worship (puja) of Guru: ਸਤਿਗੁਰੂ ਕੇ ਚਰਨ ਧੋਇ ਧੋਇ ਪੂਜਹੁ ਇਨ ਬਿਧਿ ਮੇਰਾ ਹਰਿ ਪ੍ਰਭੁ ਲਹੁ ਰੇ ॥ ਰਹਾਉ ॥ Washing and bathing the True Guru's feet, worship thou them. In this way thou shall obtain my Lord Master. Pause. p1118   Could it be any clearer that we are to worship Guru ji?
    • Bro, reciting a shorter Chaupai Sahib is hardly "anti-Dasam". It's fine to argue that the longer Chaupai is more traditional, but the short one isn't anti-Dasam. That's like claiming shorter Rehras is anti-Guru Granth Sahib ji just because there are fewer selections from Guru Granth Sahib. It might not be traditional, but it's not anti-Guru Granth Sahib. I prefer the longer versions, but let's not exaggerate. Every tradition has a slightly different Rehras version. Nanaksar vs Taksal vs Nihangs and so on. The basic template for Rehras is at the beginning of Guru Granth Sahib ji. Later, Chaupai Sahib was added and Anand Sahib always follows as the end of a process. Then some sangats added more saloks to start Rehras and others were added at the end. Some additional selections from Dasam Bani were also added, but it wasn't the same ones for every sangat. The important thing is to not hate on each other for these variations.
    • Umm, so you're upset that this jatha did Chaupai the same way it's being done at Harimandar Sahib for 100 years? Shouldn't you be upset at the manager of Darbar Sahib? I'm not saying that Sikhs who are aware of certain issues shouldn't do the longer Chaupai, but there are only so many battles you can fight. Instead of calling some jatha traitors because they're doing the (for better or worse) "standard" Chauapai published by the SGPC, it would be better to change things from the central point. You can't fault the average Sikh for picking up the average Gutka and doing paath.
    • It's the same here in Toronto. Alot of the gudwaras here are political orientated and get tons of funding from the government-probably want them stay hush hush with all the BS that has been happening with India.  These guys are skewing gurbani. A complaint was sent to a ragi singh a couple of days ago in regards to a hukamnama. 
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use